Monday, April 16, 2007

Humlans dag




I morse när jag vaknade så var det en i köket som surrade runt. Den hittade som tur var ut på egen hand. Och sen har jag fortsatt att se humlor hela dagen, känns som att idag var dagen då humlorna vaknade. Ja halvvakna är dom i alla fall... väldigt slöa, men så otroligt söta.


Det gör ingenting att det inte är sant att humlornas kroppar egentligen är för stora för dess vingar, jag tänker tro på det ändå, för det låter så himla gulligt, att dom liksom skulle trotsa naturlagarna.


Förövrigt så undrar jag idag vart alla åren tog vägen och varför allt inte är som man hade tänkt sig?

2 comments:

  1. jag såg en åxå en förvirrad & oerhört stor & slö hummla idag.. den bumlade in i mitt köksfönster & fortsatte sedan att snurrigt flyga runt bland byggnad-ställningarn utanför.... guuuulllig !

    ReplyDelete
  2. Jag äääälskar humlor!
    Fullkomligen ääääääskar dem... älskar... älskar... älskar... humlor...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.